niedziela, 26 marca 2017

Podstawy zmiany złych nawyków

Wiele osób uważa, że przytyło maksymalnie w dwa wieczory i to był pewnie skutek jakiś tajemniczych artykułów spożywczych. Proces przybierania na wadze to proces. który zajmuje trochę czasu i jest źródłem naszych wyborów najczęściej ciastek lub innych słodyczy. Nadwaga to nie tylko problem nieestetycznego wyglądu, ale również naszego zdrowia.


  • Podejmij konkretne kroki, powiedzenie sobie w stylu "jeszcze nie jest najgorzej" nie przyniesie nam w przyszłości zadowalających nas rezultatów. Takie podejście nie wpłynie pozytywnie na wygląd naszej sylwetki, a może wręcz przeciwnie pogorszyć jej stan, więc takie samooszukiwanie może zakończyć się dla nas źle,
  • Stwórz plan, powinien być on określony bardzo precyzyjnie np. picie większej ilości wody, spożywanie mniejszej ilości słodyczy itp. Takie konkretne działania wprowadzone rozważnie mogą przynieść nam korzyści i zmienić nasze nawyki na zawsze,
  • Bądźmy realistami i nie wierzmy w diety cud, aby redukcja tkanki tłuszczowej odbyła się prawidłowo powinna zajmować trochę czasu. Jeśli zaczniemy stosować jakieś cudowne diety może i schudniemy stosunkowo szybko, ale na pewno nie będzie to długotrwała zmiana, a tego nie chcemy. Takie diety na pewno też nie wpływają pozytywnie na nasze zdrowie. Racjonalne podejście jest bardzo ważne.
Pamiętajmy, że nasza dieta lub aktywność fizyczna powinna być zaplanowana tak, żeby nam odpowiadała. Szukajmy zdrowych przepisów w których się zakochamy oraz aktywności fizycznej, która będzie sprawiać nam radość.