poniedziałek, 7 marca 2016

Redukcja tkanki tłuszczowej

Każda z nas kiedyś się odchudzała ale czy robiła to z głową.
Ja sama mam za sobą kilka głodówek i niestety ale tego typu diety nigdy nie kończyły się powodzeniem. Dopiero teraz wiem jak poprawnie przeprowadzić redukcję... trochę czasu zajęło mi dojście do tego.

Podstawą redukcji jest na pewno obliczenie naszego zapotrzebowania kalorycznego odsyłam was do postu http://angelikafit.blogspot.com/2016/02/redukcja-podstawowe-informacje.html

Gdy mamy obliczone zapotrzebowanie należy odejmować stopniowo kalorie. Zazwyczaj jest to w przedziale od 50 do 100 kcal na tydzień ale spotkałam się również z obcinaniem co 5 dni tutaj każdy z nas powinien podejść indywidualnie i znaleźć dla nas najlepszą drogę. Pamiętajcie też że pośpiech w obcinaniu kalorii nie jest niczym dobrym. Kalorie trzeba obcinać powoli obserwując własne ciało.

Pamiętajmy że nie możemy przyjmować mniej kalorii niż nasze BMR.

Jeśli zobaczymy że redukcja przystopowała to możemy:


1. Zwiększyć trening cardio gdy nie chcemy obniżać podaży kalorycznej możemy powiększyć sesje treningową.


2. Zwiększenie ilości białka w diecie ponieważ wydatek termiczny aby organizm mógł przetrawić ten makroskładnik jest większa niż w przypadku węglowodanów czy tłuszczy, więc automatycznie można jeść tyle samo kalorii ale więcej jest zużywane na wydatek termiczny.



3. Dobrym sposobem, aby zwiększyć metabolizm jest zrobienie sobie cheatmeala, ale też nie każdy powinien korzystać z takiego sposobu i trzeba też pamiętać, że nie można spożywać takiego posiłku zbyt często. Ja radziłabym co tydzień lub dwa.





3 komentarze:

  1. Tak z doświadczenia dodam również, że na spalenie kalorii i wyrzeźbienie sylwetki najlepsze są ćwiczenia siłowe. Dzięki cwiczeniom z obciążeniem w końcu wygladam jak zawsze chciałam. Wcześniej czasem biegałam lub orbitrek i dieta i efekty nie byly tak zadowalające także serdecznie polecam :)


    -------------------------
    www.natkrk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne ćwiczenia siłowe są bardzo ważne i nic tak nie wpływa na kształtowanie ciała, ale też czasami cardio przyda się w czasie redukcji tkanki tłuszczowej.

      Usuń
  2. Tak z doświadczenia dodam również, że na spalenie kalorii i wyrzeźbienie sylwetki najlepsze są ćwiczenia siłowe. Dzięki cwiczeniom z obciążeniem w końcu wygladam jak zawsze chciałam. Wcześniej czasem biegałam lub orbitrek i dieta i efekty nie byly tak zadowalające także serdecznie polecam :)


    -------------------------
    www.natkrk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń